Ελληνική λογοτεχνία

'Η ζωή είναι πολύ σύντομη για τα καλά βιβλία, πρέπει να διαβάζουμε μόνο εξαιρετικά βιβλία''. Τίμπορ Φίσερ (Under the frog)

Thursday, April 12, 2007

 

''Λευκή’’ απεργία-διαμαρτυρία κατά της χυδαιότητας

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα ειλικρινά ντρέπομαι…Ντρέπομαι για το πόσο χαμηλά μπορεί να οδηγήσει η απόλυτη ελευθερία του λόγου, της οποίας, παναθεμά με, είμαι και υπέρμαχος. Έχω γραφτεί μέλος και στο free speech on line και έχω βάλει και το σχετικό μπανεράκι στη σελίδα. Ντρέπομαι ειλικρινά όταν παίρνω μέιλ από ανθρώπους που εκτιμάω και για το πνεύμα τους και για το χαρακτήρα τους, για τις λογοτεχνικές δημιουργίες τους και με παραπέμπουν σε κατάπτυστα κείμενα.
Ξεκαθαρίζω ότι τίποτε και κανένα απ΄αυτά δεν με αφορά. Δεν αφορά καν το συγκεκριμένο μπλογκ και δεν έχω (ειδικά από το Σεπτέμβριο και μετά) κανένα παράπονο από τους επισκέπτες του χώρου ή από τα σχόλια που φιλοξενούνται εδώ και είναι στην πλειοψηφία τους εξαιρετικού επιπέδου. Διαβάζοντας όμως ένα κατάπτυστο εμμετικό κείμενο-βοθρόλυμα σε άλλο blog που αφορά την κυρία Αμάντα Μιχαλοπούλου και την προσωπική-οικογενειακή της ζωή, αισθάνομαι συνένοχος γιατί τόλμησα να ανεβάσω πρώτος το περιβόητο σχόλιο της για τους bloggers. Και νοιώθω σαν να τη μετέτρεψα σε βορά για τα θηρία της μπλογκόσφαιρας, αν και δεν ήταν αυτός, φυσικά, ο σκοπός μου.
Δεν νομίζω ότι αυτού του είδους την ελευθερία λόγου αναζητάμε μέσα από τα blog. Καί σίγουρα οι μπλόγκερ που ξέρω και αλληλογραφώ μαζί τους ή επισκεπτόμαστε ο ένας τον χώρο του άλλου δεν ψάχνουν τέτοια ’’ελευθερία λόγου’’. Αν ο αντίλογος στην κ.Μιχαλοπούλου είναι ένας οχετός σε βάρος της ίδιας και των παιδιών της ευχαριστώ αλλά δεν θα...πάρω!
Πριν από λίγο σ’ ένα καλό φίλο (εξ’ αποστάσεως, τον γνώρισα μέσα εδώ) και συγγραφέα έγραφα ότι έχω κάνει παλαιότερα τα λάθη μου, έθιξα απ΄ αυτό το χώρο ανθρώπους, τους πόνεσα αλλά τουλάχιστον όταν καταλάβαινα ότι έχω άδικο, είχα το θάρρος να ζητήσω συγνώμη, είτε δημόσια, είτε προσωπικά. Ίσως είμαι αφελής γιατί πίστεψα ότι το ζητούμενο ήταν τα βιβλία και το περιεχόμενο τους. Αυτό, δηλαδή, που με απασχολεί και με απασχολούσε πάντοτε. Γράφω τις απόψεις μου, μερικές είναι σκληρές για βιβλία που δεν μου άρεσαν και θα συνεχίσω να κάνω το ίδιο. Αλλά τελικά για πολλούς άλλους το ζητούμενο είναι οι άνθρωποι που γράφουν τα βιβλία. Γι’ αυτό και τελικά όλοι ξέρουν τους ανθρώπους-συγγραφείς αλλά όχι το έργο τους. Ο Νίκος Δήμου έκλεισε το μπλογκ του καταγγέλλοντας ουσιαστικά ότι δεν άντεχε άλλο το σκουπιδαριό που τον περιέβαλλε και ότι είχε χάσει πια τον έλεγχο του χώρου του. Πολλοί άλλοι από τους παραδοσιακούς blogger μαθαίνω ότι είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τουλάχιστον αυτό μου γράφουν.
Το ξαναγράφω: Αισθάνομαι ευτυχής γιατί αυτός ο χώρος διαφυλάχθηκε με νύχια και με δόντια, ειδικά το τελευταίο εξάμηνο δεν έχω το παραμικρό παράπονο από την ποιότητα των σχολίων και το υψηλό επίπεδο των επισκεπτών.
Νοιώθω , όμως, ότι κάτι πρέπει να κάνω. Κάνω την αρχή λοιπόν. Το blog σε ένδειξη διαμαρτυρίας και κόντρα σε κάθε χυδαιότητα απ΄ όπου και αν προέρχεται θα μείνει ανενεργό για 24 ώρες. Κάνω ’’λευκή απεργία’’ και για το διάστημα αυτό θα μείνουν (για πρώτη και τελευταία φορά στους 15 μήνες λειτουργίας του blog) κλειστά και τα σχόλια. Θα υπάρχει μόνο αυτό το κείμενο στην πρώτη σελίδα (αύριο θα επιστρέψουν και όλα τα υπόλοιπα κανονικά) σαν ένδειξη συμπαράστασης στο Νίκο Δήμου, στην Αμάντα (σαφώς και δεν συμφωνώ με τα όσα έγραψε για τους bloggers αλλά δεν μπορώ να δεχτώ την χυδαία επίθεση σε βάρος της και μάλιστα από άνθρωπο που υποτίθεται ότι διακονεί τα γράμματα και τις τέχνες) και σε όσους άλλους βάλλονται με κτυπήματα κάτω από τη μέση. Το έζησα πριν από μερικούς μήνες και ξέρω πόσο πονάει.
Comments:
Έχετε απόλυτο δίκιο αγαπητέ.Διαβάσα το επίμαχο ποστ (προφανώς εννοείτε του Γ.Μ.) και ντράπηκα όσο εσείς.Δεν νομίζω όλοι αυτοί οι κύριοι να έχουν σχέση με τη λογοτεχνία. Διαβάζουμε για να ανοίξουμε τη ψυχή μας. Αν δε μας αρέσει καποια άποψη, αντιμαχόμαστε με επιχειρήματα, έστω και σκληρότατα. Παλαιά κατάκτηση του ανθρώπινου πολιτισμού. Οι φράσεις που περιέχονται στο ποστ, δεν θα είχαν θέση ούτε σε λίβελλο. Απορώ πως δεν έχει υπάρξει μεγαλύτερη αντίδραση.
 
Η διαμάχη ανάμεσα σε bloggers και την συγγραφέα Μιχαλοπούλου θα μπορούσε να δώσει αφορμή για μια ευρύτερη συζήτηση πάνω στο θέμα. Διεθνώς συζητιούνται παρόμοια θέματα, διάβαζα χθες κάτι αντίστοιχο στο Spiked. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι bloggers σαν και σένα ή τον Πιτσιρίκο προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους ενημέρωσης-επανέρχομαι στο θέμα της ανωνυμίας. Η Αμάντα (που δεν την γνωρίζω προσωπικά) μόνη δίνει μάχη απέναντι σε ανώνυμους υβριστές που θυμίζουν τα παλιά σχολικά λευκώματα. Μόνον που τότε, στο τέλος, έλεγε "βγάλτε τη μάσκα σας.

Θεόδωρος Γρηγοριάδης
 
Γιατί δεν ονομάζετε αυτόν τον "κύριο" ο οποίος ειναι ψευδώνυμο κάποιου ποιητή -γνωστού στα κυκλώματα- και ο οποίος γενικώς κάνει χυδαιότατες επιθέσεις σε bloggers που δεν πάνε με τα νερά του;
 
@kahtitsis
Ευχαριστώ για τη δικαίωση διότι όπως διάβασα σε κάποιο blog (με ενημέρωσαν τι γράφει δεν το είχα προσέξει για να είμαι ειλικρινής) ’’η αντίδραση μου ήταν υπερβολική’’! Και μιλούσε ακαταλαβίστικα για...δυνατά παιδιά μέσα σε ’’άτακτα παιδιά’’. Αν για μια κυρία η εξύβριση της οικογένειας και των παιδιών είναι...απλή αταξία τότε πραγματικά είμαι υπερβολικός και αντέδρασα ακραία. Αγαπητέ μου η πικρή πραγματικότητα είναι μια. Ως μπλόγκερ μάθαμε (κακώς) να νομιμοποιούμε ότι γράφεται εδώ μέσα και στρέφεται κατά των...έξω, των ’’κακών δημοσιογράφων’’ και του συστήματος. Αν ένας δημοσιογράφος ο οποιοσδήποτε σε οποιαδήποτε φυλάδα αυτού του τόπου έγραφε ένα ανάλογο άρθρο για κάποιον επώνυμο (όπως η κυρία που θεωρεί τον οχέτό...αταξία) είμαι βέβαιος ότι 6000 μπλογκ θα ξεκινούσαν ανένδοτο αγώνα. Ο θιγόμενος θα έκανε και μια αγωγή και θα έπαιρνε και το σπίτι του ’’αλήτη, ρουφιάνου’’ που το έγραψε. Χώρια που κάποιος οξύθυμος θα έπαιρνε και το νόμο στα χέρια του. Εχω άδικο; Ποιός νομιμοποιεί ένα μπλόγκερ να βρίζει την οικογένεια και τα παιδιά μιας γυναίκας επειδή αυτή έγραψε κάτι που δεν του άρεσε; Ακούω απόψεις...
Υ.Γ. Δεν ανοίγω διάλογο με άλλους μπλόγκερ είναι η αρχή μου. Αν ήθελα να απαντήσω στα περί υπερβολικής αντίδρασης θα το έκανα στον συγκεκριμένο χώρο απλά με ενόχλησε η ελαφρότητα που πρεσβεύει το κείμενο. Εκτός αν η κυρία που το έγραψε (πιθανό και αυτό) να μην είχε ιδέα τι έλεγε το ποστ και απλά ήθελε να πει τη γνώμη της. Διότι όπως έλεγε και ο θρυλικός Κλιντ Ιστγουντ στον Dirty Harry ’’όλοι έχουμε από μια’’....Γνώμη...
 
@θόδωρος γρηγοριάδης
Αγαπητέ μου εσείς που γράψατε το απόλυτο παιχνίδι ρόλων στο ’’Παρτάλι’’ θέλετε να μου πείτε ότι δεν δεχόσαστε την ανωνυμία; Μα αυτή είναι αποδεκτή στη λογοτεχνία. Ο Κυριάκος Ντελόπουλος στα ’’Ψευδώνυμα’’ (εκδόσεις Εστία) έχει καταγράψει πάνω από 4000 διαφορετικές υπογραφές που αντιστοιχούν σε 2000 συγγραφείς. Ο Ξενόπουλος είχε 38 διαφορετικές υπογραφές, ο Ρ勤ιδης 36 και πάει λέγοντας...
Σήμερα στον τύπο υπάρχουν εκταοντάδες ανυπόγραφες ή κρυπτώνυμες στήλες. Ξέρετε ποιά είναι η Πανδώρα του Βήματος, ο Καιρός της Ελευθεροτυπίας, ο ανω-ρθόγραφος του Εθνους για μνημονεύσω μόνο μερικούς που φτάνουν πρόχειρα στο μυαλό μου. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν η Πανδώρα είναι άντρας ή γυναίκα. Την απολαμβάνω. Δεν με νοιάζει αν ο εξαιρετικός πιτσιρίκος είναι γήινος ή εξωγηϊνο άλιεν.
Δεκαπέντε μήνες τώρα που υπάρχει ο συγκεκριμένος χώρος καταθέτει εδώ απόψεις μια ιντερνετική περσόνα που υπάρχει πίσω από τη μάσκα readers/diggest. Οποιος διαφωνεί με τα όσα γράφω έχει την απόλυτη ελευθερία να καταθέσει αντίλογο (και έχω δεχτεί δεκάδες όλο αυτό το διάστημα). Μπορεί να μου στείλει μέιλ και όπως καλά γνωρίζετε απαντάω όσο πιο γρήγορα μπορώ και σε όλους. Εχει σημασία τι γράφει το δελτίο ταυτότητάς μου; Μπορεί να είμαι ένας άσημος έλληνας που διαβάζει, ένας μέσα στα δέκα εκατομμύρια. Αν δήλωνα ’’Νίκος Παπαδόπουλος, στέλεχος εταιρείας’’ και συνέχιζα να γράφω θα άλλαζε κάτι στο μπλογκ ή στον τρόπο που το διαβάζουν. Αν διαφωνείτε με την ουσία όσων γράφω είμαι ανοικτός σε κάθε συζήτηση.
Οσο για τον διάλογο που λέτε από ότι μαθαίνω η κ.Πέρσα Κουμούτση στο πλαίσιο της προσεχούς έκθεσης βιβλίου στον γνωστό πεζόδρομο οργανώνει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα μπλογκ και τη λογοτεχνία με εξαιρετικούς ομιλητές και ανοικτή σε διάλογο με κάθε ενδιαφερόμενο, μπλόγκερ η μη. Οποιος θέλει μπορεί να παρευρεθεί, να καταθέσει τις απόψεις του και να συζητήσει το θέμα.
 
@regina
Δεν είμαι δικαστής, δεν ανοίγω διάλογο με άλλους μπλόγκερ (εννοώ για να μην παρεξηγηθώ ότι δεν ξεκινώ αντιπαραθέσεις με άλλους μπλόγκερ και όχι ότι δεν συνομιλώ μαζί τους) αντιδρώ όταν αισθάνομαι ότι κάτι με θίγει. Αν έγραφα ’’δείτε τα αίσχη στο τάδε μπλογκ’’ το μόνο που θα κατόρθωνα ήταν αν το έχουν πάρει είδηση 50 άνθρωποι να τους διπλασίαζα και να γινόμουν συνένοχος και διαφημιστής του αίσχους. Είναι πάντως το μπλογκ που αναφέρθηκε στο αρχικό σχόλιο από τον kahtitsi.
 
Επικροτώ την κίνηση να μην αναφερθεί το μπλογκ. Κάθε λινκ είναι και μία διαφήμιση. Ούτως ή άλλως αυτό δεν επιδιώκουν όσοι ακολουθούν τέτοιες πρακτικές;
Θα δεχόμουν μιά κριτική που θα αφορούσε τα λεγόμενα και το έργο του καθενός, στο κάτω κάτω η αρνητική κριτική επικοδομοιτική είναι γιατί σε βάζει να αμφισβητείς τον εαυτό σου. Αλλά οι επιθέσεις επί προσωπικού είναι απαράδεκτες. Και δίκιο να είχαν, αυτό χάνεται, ένα μείγμα με την κατινιά γίνεται.
Δεν βρίσκω τον λόγο που θα έπρεπε να αναφερθεί το όνομα του. Ούτως ή άλλως πολλοί γνωρίζουν.
Είναι φορές που αναρωτιέμαι αν το κάνει για αυτόν τον λόγο. Για να γίνει ντόρος για το όνομα του κάποια στιγμή. Μην ξεχνάμε πως η αρνητική διαφήμιση είναι διαφήμιση.
Διαφημισάρα κιόλας διότι έχει πιό έντονα αποτελέσματα.
Ανώνυμα ή επώνυμα ο μαγνήτης της διασημότητας μπορεί να αλλοτριώσει εντελώς έναν άνθρωπο. Και είναι τόσο αστείο, ποιά διασημότητα μωρέ, ούτε καν χωριό δεν είμαστε όλοι οι μπλόγκερς μαζί!
Εγώ δεν πιστεύω ότι αν αποκαλυπτόταν το ονοματεπώνυμο θα άλλαζε τίποτα.
Θα ήταν απλά μιά πράξη εκδίκησης.
Εχει γράψει και για μένα και για ένα σωρό άλλους ανάλογα και χειρότερα. Ε και; Ας λέει ότι θέλει, ο καθένας κρίνεται από τα γραπτά του.
Ελπίζω να μην γίνει ακόμα ένα σήριαλ με τον ίδιο πρωταγωνιστή. Σήμερα η κυρία Μιχαλοπούλου, αύριο άλλος... πόσες φορές να δεις το ίδιο έργο πιά;
Ψυχραιμία και αδιαφορία.
Θα συμφωνούσα πάντως με την κίνηση σου αλλά μόνο για μία μέρα. Ηδη πέρασαν τρεις! Παρακαλώ να ανέβει ποστ άμεσα! :)))
 
Ἕχετε δίκηο, φυσικά, ἀγαπητέ. Πρόκειται περὶ ἐξαιρετικὰ ἐπικίνδυνου συμπτώματος. Συγχαρητήρια γιὰ τὴ στάση σας.
 
This comment has been removed by the author.
 
μόνη λύση

ingore the vulgarians out of existence

όχι μόνο την ώρα που ασχημονούν

για πάντα

είναι ελάχιστοι και είμαστε πολλοί στη μπλογκόσφαιρα
 
Τα όρια, οφείλει να τα βάζει ο καθένας στον λόγο του
και ιδιαίτερα αν αυτός ο λόγος εκτίθεται σε κοινή θέα...

Κρίμα που το σαράκι της τηλεθέασης μπήκε βαθειά και στα Blogs...

O Tempora o Mores....

Με εκτίμηση στις σκέψεις σας και την ποιότητα του χώρου σας,
Νίκος Περάκης
(http://perakis.pblogs.gr)
 
This comment has been removed by the author.
 
" Διότι όπως έλεγε και ο θρυλικός Κλιντ Ιστγουντ στον Dirty Harry ’’όλοι έχουμε από μια’’....Γνώμη..."


Έτσι ακριβώς. Γράφει ο Ιστγουντ εδώ. Και πόσες φορές δεν μας έρχεται στο νου η φράση ετούτη κάθε μερα.

Την καλησπέρα μου.


Βολκώφ
 
@ellinida
Η απουσία των ποστ είναι άσχετη από το θέμα. Απλά πέρασα το Σαββατοκύριακο μου μακριά από το δίκτυο! Από αύριο Δευτέρα θα υπάρχουν νέα ποστ. Η αποχή διαμαρτυρίας κράτησε 24 ώρες, ακριβώς στο όριο άνοιξα πάλι τα σχόλια και επέστρεψαν όλα τα ποστ στην πρώτη σελίδα. Ευχαριστώ.
 
@george le nonce
Παρότι προσωπικά δεν με είχε ενοχλήσει πήρα τουλάχιστον 10 μέιλ τις τελευταίες μέρες που μου επισημαίνουν πάνω-κάτω ότι γράφει το σχόλιο σας. Και ότι ο συγκεκριμένος μπλόγκερ έχει ως θλιβερό και μόνιμο ’’χόμπι’’ του την καθύβριση οικογενειακών προσώπων.
 
@lilli niorki
Συμφωνώ ότι είμαστε περισσότεροι, επεσήμανα ότι δεν έχω παράπονο τους τελευταίους 6-7 μήνες με τη συμπεριφόρά, τα σχόλια και το επίπεδο των επισκεπτών του μπλογκ. Εχουν ανοιχτεί εδώ μερικές συζητήσεις που θα άντεχαν εύκολα ως συγκρίσιμα μεγέθη με αντίστοιχες λογοτεχνικών κύκλων. Αλλά η αδιαφορία στη χυδαιότητα έχω την αίσθηση ότι τη γιγαντώνει γιατί εκλαμβάνεται ως αδυναμία.
 
@νίκος περάκης
Ανταποδίδω τα καλά λόγια και αν δεν υπάρχει μπλογκ παραπομπής στο blog σας σύντομα θα προσθέσω ένα.
 
@θεοδόσης βολκώφ
Επειδή δεν θέλω να είμαι άδικος με ενημέρωσαν ότι η μπλόγκερ αντιλήφθηκε μετά από παρέμβαση του kahtitsi τι χαρακτήριζε ως...αταξίες και αναθεώρησε. Οπως έγραψε δεν είχε ιδέα τι ακριβώς έλεγε το μπλογκ. Το ότι συνεχίζει να θεωρεί υπερβολική την αντίδραση μου δεν με ενοχλεί και δεν το σχολιάζω. Είπαμε...Ολοι έχουν από μια...Γνώμη. Και οφείλουμε να τη σεβαστούμε. Μου αρκεί ότι αυτό που γράφτηκε ήταν προϊόν άγνοιας.
 
καλησπέρα σας, δεν γνωρίζω για ποιο κείμενο μιλάτε που προσβάλει την κυρία Μιχαλοπούλου, αλλά, θα ήθελα να εκφράσω μια γνώμη σχετικά με τη δική σας θέση, δεν θεωρώ ότι είστε υπεύθυνος για τον τρόπο που κάποιοι αντέδρασαν στο κείμενό της, καθώς το ίδιο το κείμενό της ήταν αρκούντων προκλητικό, και αργά ή γρήγορα κάποιος θα το ανέβαζε - αν και θα συμφωνήσω πως η υπερβολή δεν είναι σωστή από καμμία πλευρά, αν ασχολήθηκαν κάποιοι θερμοκέφαλοι με την οικογένεια και τα προσωπικά της κυρίας Μιχαλοπούλου, απλά δείχνουν το επίπεδό τους, η πιο υγιής κατά τη γνώμη μου αντίδραση ειναι ο διάλογος και η συνέχιση της παρουσίας των μπλογκερς, όσο "νευρωτικοί" όπως χαρακτηρίστηκαν και εάν είναι... όντως μια ευρεία συζήτηση θα μπορούσε να ξεκινήσει, αρκεί να μην επικρατήσει η θερμοκεφαλιά αλλά το ίδιο υψηλό επίπεδο που έχω αντικρύσει σε πολλά μπλογκς τον λίγο καιρό που είμαι εδώ - το lexima ειναι από τα παλιά αγαπημένα μου... χαιρετισμούς στους ανθρώπους που το ξεκίνησαν :)
 
Για να ξεφύγουμε λίγο από το κλίμα αντιγράφω ένα μέρος από το τελευταίο πόστ που αξίζει προσεκτικότερης ανάγνωσης :

"Αλλά τελικά για πολλούς άλλους το ζητούμενο είναι οι άνθρωποι που γράφουν τα βιβλία. Γι’ αυτό και τελικά όλοι ξέρουν τους ανθρώπους-συγγραφείς αλλά όχι το έργο τους"

Μήπως αυτό δεν είναι επόμενο όταν το κυρίαρχο ζητούμενο στην μπλογκόσφαιρα είναι η προβολή επίδοξων συγγραφέων ανεξαρτήτως αν αξίζουν ή όχι ;
 
Καλησπέρα ρήντερ!
Δεν κατάλαβα καλά τι έγινε. Είδα το ποστ σου από προχθές, σέρφαρα να βρω το επίμαχο ποστ, για να δω μέχρι που μπορεί να φτάσει "η ελευθερία" του λόγου, μα δεν βρήκα τίποτα.Δεν πειράζει. Καλύτερα!
Ήθελα να πω πως, άλλο να κρίνεις τη δουλειά του άλλου ή το βιβλίο του κι άλλο την προσωπική του ζωή.Η προσωπική ζωή ανήκει στα "προσωπικά δεδομένα" και τιμωρείται. Καλό θα είναι κάποιοι να μάθουν να τα ξεχωρίζουν.
Σε συγχαίρω για την στάση σου και να είσαι σίγουρος πως αν είχα καταλάβει περισσότερα και εγκαίρως, θα συμπαραστεκόμουν κι εγώ, όπως τότε με την πολτοποίηση των βιβλίων!
Καλό σου ξημέρωμα και Καλή συνέχεια!
 
papoura
Με συγχωρείς που παίρνω τον λόγο, αλλά επειδή με πιάνουν ελαφρώς τα γραφόμενά σου, θέλω να σε ρωτήσω:
Κι αν δεν μας αρέσουν τα βιβλία τους τους απορρίπτουμε και ως ανθρώπους;
Οι συγγραφείς κατά την γνώμη σου, δεν έχουν δικαίωμα να έχουν μπλογκ;
Και πως είσαι βέβαιη ότι σε κάποιους άλλους δεν αρέσουν τα βιβλία τους;
Και γιατί είσαι πεπεισμένη ότι έχουν μπλογκ μόνο και μόνο για να προβάλλουν την δουλειά τους;
Εγώ παρόλες τις χαρές που πήρα από δω μέσα, μετάνοιωσα σκυλίσια που μαρτύρησα για τα βιβλία μου. Μου στέρησε την μεγάλη μου ανάγκη που ήταν η γραπτή εκτόνωση.
Ψάξ'το λίγο σε παρακαλώ!
Μην παίρνεις όλους τους συγγραφείς παραμάζωμα! Δεν έχεις δίκιο. Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται!
 
ελπίδα, πηγαίνετε στο google, γράψτε "Αμάντα" "μάντρα" και θα το βρείτε πρώτο πρώτο. Ο κύριος αυτός είναι και ποιητής και κρίνει διαδυκτικώς και κείμενα φερέλπιδων γραφιάδων.
 
@paraxeno
Η συζήτηση που λέτε αγαπητέ μου θα μπορούσε να γίνει μόνο με ίσους όρους. Και ίσοι όροι δεν υπάρχουν. Οταν ορισμένοι χρησιμοποιούν το υβρεολόγιο και σήμερα δικαιολογούνται με το αφελές ''δεν ξέρω καν αν είχε παιδιά η κυρία Μιχαλοπούλου'' ισχύει το ''άγνοια νόμου απαγορεύεται''. Και καταδεικνύει την ασυδοσία όχι του μέσου των μπλογκ αλλά την ασυδοσία των ανθρώπων. Και αυτή είναι χειρότερη όλων.
 
@papoua
Δεν κατάλαβα το νόημα και την ουσία όσων γράφετε...Αν πιστεύετε ότι από το συγκεκριμένο μπλογκ προβάλλονται συγγραφείς που δεν αξίζουν να σας επισημάνω ότι δεν γράφω αποκλειστικά για τους δημιουργούς αλλά για βιβλία και το αποτέλεσμα της δουλειάς τους. Και είναι σαφές ότι σε κάθε κρίση παίζει πάντοτε ρόλο το υποκειμενικό στοιχείο.
 
@elpida
Καλύτερα που έχασες επεισόδια...Δεν βλέπω τίποτε κακό στο γεγονός ότι έγραψες για το βιβλίο σου. Την άποψή μου την ξέρεις.
 
@kahtitsis
Ο κύριος αυτός περνάει και εμένα σήμερα γενιές 14 αλλά προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν οι ασυναρτησίες του. Φυσικά στην πρόταση του περί διαλόγου με κλειστά σχόλια για τον κόσμο ώστε να με...ενημερώσει και να μου ανοίξει τα μάτια δεν κάνω τον κόπο καν να απαντήσω. Προσέχω εδώ και πολλά χρόνια με ποιούς μιλάω. Τον αφήνω πλέον στην κρίση όλων των υπολοίπων ιστολόγων. Θα μπορούσα να μην μιλήσω, να μην αντιδράσω και φυσικά να μη γίνω στόχος των ''μύδρων'' του. Αλλά δεν έχω μάθει έτσι στη ζωή μου. Δεν υποστήριξα ποτέ το ορθό του κειμένου της κ.Μιχαλοπούλου αλλά υποστηρίζω και αυτό δεν θα αλλάξει το δικαίωμα της στην αξιοπρέπεια και εννοείται ότι δεν τη γνωρίζω καν για να της...πουλήσω εκδούλευση. Τι εκδούλευση να πουλήσει ένας μπλόγκερ που δεν εμφανίζεται και κρατάει μυστική την ταυτότητά του;
Για να κλείσω από την πλευρά μου αυτό το θέμα και να γράψω τον επίλογο θα χρησιμοποιήσω μια ιστορική φράση του Γεωργίου Βλάχου, ιδρυτή της Καθημερινής που σε ένα απο τους επικριτές του απάντησε με μια απλή πρόταση: ''Δεν γνωρίζω αν το κείμενο αυτό το έγραψε χειρ τινός ή πους τις''. Προτιμώ λοιπόν να ασχολούμαι με καλογραμένα βιβλια παρά με κείμενα γραμένα στο πόδι από ''φυματικούς, παρηκμασμένους του πνεύματος''.
 
Ηταν αναμένομενο. Θα πει δυό τρεις μέρες, αν δει πως δεν βρίσκει αντίδραση θα σταματήσει. Θα βρει άλλον ξενιστή...
Τσςςς και είναι και η εποχή τους τώρα!
Η ζωή συνεχίζεται, πάμε για άλλο ποστ. Τι έχετε να μας προτείνετε για σήμερα;
 
Έχεις απόλυτο δίκιο! Εύγε!!!
 
Ηθελα να σου σφιξω το χερι.Για την εντιμοτητα.
 
Προσυπογράφω. Βέβαια ο λόγος (γραπτός, προφορικός, τιμής) καθορίζει τον καθένα από εμάς, αλλά στο όνομα της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών δεν βλέπουμε αυτή τη λεπτή κόκκινη γραμμή που τσαλαπατούμε ασύστολα;
 
@ellinida
Θα γράψω ένα εντελώς δογματικό ποστ...Το πρώτο μάλλον στους 15 μήνες ζωής του μπλογκ. Το διέκοψα για να απαντήσω έγκαιρα στα σχόλια.
 
@kWologria
Απλά ευχαριστώ
 
@o kairos
Με φέρατε με δύο προτασούλες (το έχετε τελικά το ταλέντο και στις απλές καθημερινές εκφάνσεις σας) σε πολύ δύσκολη θέση...Και για παραπάνω από ένα λόγους.
1. Δεν είχα αντιληφθεί το μπλογκ σας που είναι εξαιρετικής αισθητικής. Ευκαιρία να μάθουμε και διαδικτυακά τη δύναμη της εικόνας και του μίνιμαλ λόγου.
2. Επειδή δεν πρόλαβα να σας πω (αφού δεν ήξερα ότι είσαστε μπλόγκερ) ακριβώς το ίδιο!
3. Επειδή δεν είχα αντιληφθεί το μπλογκ και να αφήσω μια απλή τυπική αναγνωστική ευχαριστία. Ενός ακόμη ανώνυμου που φτιάχνει η μέρα του (συνήθως) και προβληματίζεται (πάντοτε) με δύο τρεις λέξεις σας.
Υ.Γ. Παρότι είχα διαβάσει στο μπλόγκ του Μάνου Αντώναρου τα καλύτερα για λόγου σας και ότι έχετε και μπλογκ δυστυχώς δεν το αναζήτησα. Τώρα που το ανακάλυψα δεν σκοπεύω να χάνω τα...updating και σε πρώτη (χρονικά) ευκαιρία θα κάνω και ένα flash back για να δω τι έχανα. Θαυμαστής σας λοιπόν.
 
@doratsirka
Φιλτατη δυστυχώς η βασική αρχή της ελευθερίας (η δική μας τελειώνει εκεί που αρχίζει του διπλανού μας) μοιάζει στη σύγχρονη ζωή ξεπερασμένη και παρωχημένη. Δυστυχώς η λεπτή κόκκινη γραμμή δεν φαίνεται πια.
 
Αυτό ακριβώς εννοούσα όταν σε σχόλιό μου σε προηγούμενο ποστ εδώ μιλούσα για "προσωπικό πολιτισμό".
 
@leia vitali
Αγαπητή Λεία ζούμε σε παράξενους καιρούς. Κάθε λογική συλλογικότητας τείνει να καταργηθεί στο όνομα μια εγωκεντρικής κοινωνίας. Και όλα αυτά αν κάποιος τα δει μέσα από ένα πρίσμα γενικότερου εφησυχασμού και νιρβάνας μοιάζουν και απόλυτα...λογικά! Κάθε αντίδραση, μικρή η μεγάλη, απέναντι στη χυδαιότητα των καιρών όπως αυτή εκφράζεται χαρακτηρίζεται ως υπερβολή!
 
Δυστυχώς έχεις δίκαιο, αγαπητέ.
Είχα πέσει επάνω σε μερικά ποστ για το θέμα, που συγκέντρωναν αρκετά σχόλια θάβοντας με απαράδεκτο τρόπο την εν λόγω αρθρογράφο, η οποία δεν έκανε τίποτα άλλο από το να εκφράσει την άποψη της. Και από πότε αυτό είναι έγκλημα; Φαίνεται ότι μερικοί μπλόγκερζ κρίνουν όλους τους άλλους, χωρίς να θέλουν να κρίνονται οι ίδιοι.

Αυτό που έκανα ήταν να μην σχολιάσω καν το θέμα και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...
Και αυτό είναι το μοναδικό σχόλιο για το ζήτημα που τελικά δεν αντιστάθηκα να ποστάρω.
 
@keimgreek
Τελικά κινδυνεύουμε να γίνουμε ’’βασιλικότεροι του βασιλέως’’. Και αυτό που όλοι μας πρσεβεύουμε την ελευθερία του διαδικτυακού λόγου να τη χρησιμοποιούμε πολύ χειρότερα και με εντελώς λάθος τρόπους. Οπως δηλαδή λειτουργεί παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια η τέταρτη εξουσία του τόπου.
 
@keimgreek (συμπλήρωμα)
Μια προφητική ατάκα που μου έχει γράψει σε μέιλ δημοσιογράφος που ασχολείται με τα βιβλία πολύ φοβάμαι ότι θα επιβεβαιωθεί τελικά. ’’Μην ανησυχείς, γράψτε ότι θέλετε, να το χαρείτε. Γιατί σε λίγο καιρό να δεις που και οι μπλόγκερς θα γίνετε σαν τα...μούτρα μας’’.
 
Δυο τρεις παρατηρήσεις:
- το κείμενο της κας Μιχαλοπούλου είχε ως βασικό πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, πως δεν ήταν καλά ενημερωμένο για την ελληνική μπλογκόσφαιρα και επομένως γενίκευε λανθασμένα.
- ο μικρός ακόμη αριθμός των ενεργών μπλογκερ (δηλ. που γράφουν και σχολιάζουν συχνά) δίνει στη μπλογκόσφαιρα τα χαρακτηριστικά κοινότητας. Εφόσον η κοινότητα "δέχτηκε επίθεση" ήταν αναμενόμενο να αντεπιτεθεί (το συγκεκριμένο άρθρο ήταν εύκολος στόχος). Βρίσκω αυτή τη λογική αρκετά απλοϊκή αλλά ανθρώπινη.
- για μένα το ευρύτερο ζήτημα είναι η ποιότητα του δημόσιου διαλόγου μας, είτε ομφαλοσκοπούμε ως "κοινότητα", είτε αναφερόμαστε σε ζητήματα που αφορούν και το μέσο πολίτη (π.χ. το πρόσφατο ναυάγιο και οικολογικός κίνδυνος), είτε σε ένα ειδικότερο θέμα (καλή ώρα τα βιβλια).
Το μπλογκ σας πάντως παραμένει ευγενές, ακόμα και όταν είναι θυμωμένο. Αυτό είναι και ένα βασικό χαρατηριστικό της ποιότητας στην οποία αναφέρομαι.
 
http://manifestogr.blogspot.com/2007/04/blog-post_04.html
 
http://trasbloggr.blogspot.com/
 
@άμμος
Αγαπητέ μου συμφωνώ απόλυτα για την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου. Καθόλου θυμωμένος αλλά και ελάχιστα ευγενής για να αντιληφθείτε πως τον εννοούν τον δημόσιο διάλογο οι συν-μπλόγκερ μας ρίξτε μια μαιά στο λινκ που ''διαφημίζει'' ο κάτωθι σας συλέκτης σκουπιδιών.
 
@trasblog
Ελα ρε Βασίλη, μην κουράζεσαι άσκοπα. Γράψτα όλα σε ένα μπλογκ...Ψυχιατρικά αυτό λέγεται ''σχιζοειδής προσωπικότητα'', εσύ θα λανσάρεις και καινούργιο. ''Τριχοτομημένη προσωπικότητα''. Οπως αντιλαμβάνεσαι είμαι τόσο ''αναίσθητος'' όταν θέλω που δεν κάνω καν τον κόπο να σβήσω το λινκ σου που παραπέμπει στο υβριστικό για μένα ποστ (δεν αναφέρομαι στο ποστ του Manifesto για να μην παρεξηγηθώ αλλα στο επόμενο link). Το αφήνω στην κρίση όλων των υπολοίπων το υπέροχο κείμενο σου...Σκέπτομαι μάλιστα ότι έκανες εξαιρετική χρήση. Της ποιητικής...αηδίας. Καλό απόγευμα....
 
Χαχα έκατσε και έφτιαξε μπλογκ.
Αχ τι κάνουν αυτά τα ληγμένα. :)))
 
@ellinida
Κακώς ασχολείσαι αγαπητή μου. Ο Βασιλάκης Λ., ο Γ.Μ., οι σκουπιδιάρηδες και οι λοιπές βερσιόν και περσόνες του έχουν αρχειοθετηθεί. Και θα έρθει αργά και βασανιστικά η ώρα των αποκαλυπτηρίων.
 
...."Μια προφητική ατάκα που μου έχει γράψει σε μέιλ δημοσιογράφος που ασχολείται με τα βιβλία πολύ φοβάμαι ότι θα επιβεβαιωθεί τελικά. ’’Μην ανησυχείς, γράψτε ότι θέλετε, να το χαρείτε. Γιατί σε λίγο καιρό να δεις που και οι μπλόγκερς θα γίνετε σαν τα...μούτρα μας’’."

AYTO TA ΛΕΕΙ ΟΛΑ. Υπάρχει ένα περίφημο βιβλίο για την Decadence που θα ταίριαζε γάντι στην περίπτωση...
 
This comment has been removed by the author.
 
@keimgreek,λες:
Είχα πέσει επάνω σε μερικά ποστ για το θέμα, που συγκέντρωναν αρκετά σχόλια θάβοντας με απαράδεκτο τρόπο την εν λόγω αρθρογράφο, η οποία δεν έκανε τίποτα άλλο από το να εκφράσει την άποψη της. Και από πότε αυτό είναι έγκλημα; Φαίνεται ότι μερικοί μπλόγκερζ κρίνουν όλους τους άλλους, χωρίς να θέλουν να κρίνονται οι ίδιοι.

Και οι bloggers που την έκριναν τι έκαναν δηλαδή; (Δε μιλάω για το κείμενο του Γ.Μ..Για λόγους προφανείς το βγάζω απ'εξω) Ο,τι έκανε και η κυρία Μιχαλοπούλου ακριβώς.Αυτό έκαναν. Είπαν την αποψή τους.
Μην ξεχνάς οτι η αποψη της κυρίας Μιχαλοπούλου κατακρήμνιζε συλλήβδην την αισθητική ποιότητα όλων των bloggers αλλά και ομαδοποιούσε τις προθέσεις τους.

Αυτό δηλαδή, δεν είναι απαράδεκτος τρόπος ή θάψιμο; Μόνο ο τρόπος των bloggers που απάντησαν ήταν απαράδεκτος; Μόνο αυτοί έθαψαν;
Ας μην τα βλέπουμε όλα μονοδιάστατα!
 
@regina
Αγαπητή μου το πρόβλημα δεν είναι απλό. Ούτε εμένα μου άρεσαν τα όσα έγραψε η Αμάντα Μιχαλοπούλου όχι γιατί είμαι μπλόγκερ αλλά κυρίως γιατί δεν είχαν λογική βάση αφού ομαδοποιούσε 5-7.000 ανθρώπους. Μια φορά και για πολύ πιο ασήμαντο λόγο έγραψα κάτι που γενίκευα το φαινόμενο του blogging και εισέπραξα μια πληρωμένη απάντηση από τον Αθήναιο που με έβαλε στη θέση μου. Το λάθος της Αμάντας ήταν ότι ερμήνευσε μέσα σε ένα σχόλιο μια ολόκληρη κίνηση, αυθόρμητη που όμως κρύβει μέσα της χιλιάδες διαφορετικές περιπτώσεις.
Αφού έγραψε κάτι αναμενόμενο ηταν να εισπράξει και τις ανάλογες απαντήσεις. Δικαίωμα της να γράψει αυτό που πίστευε, δικαίωμα του κάθε μπλόγγερ ξεχωριστά να απαντήσει με τον τρόπο που πίστευε.
Για το ένα κείμενο που διαχωρίζεις ξέρεις ότι συμφωνώ απόλυτα. Παρότι στο δικό μου σχόλιο αντίδρασης δεν τον κατονόμασα, δεν τοποθέτησα καν λινκ, ξεκαθάρισα ότι δεν του κάνω διαφήμιση βγήκε αμέσως και άρχισε να γράφει σε βάρος μου αποδεικνύοντας κατ' αρχήν την αφέλεια του σε πρώτο βαθμό και την ενοχή του σε δεύτερο. Την ίδια ώρα οι άλλοι εκατό μπλόγκερ που είχαν σχολιάσει με κόσμιο τρόπο το άρθρο της Αμάντας ΞΕΡΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΑ αυτό που γράφω ούτε καν ασχολήθηκαν μαζί μου! Αλλά τι να πεις για ένα άνθρωπο που ακόμη και την κοπέλα που ίδρυσε τον Λογόκηπο καθυβρίζει. Τον πρώτο διαδικτυακό χώρο που τον στέγασε φιλόξενα. Και νομίζω ότι ξέρεις πως δεν το γράφω από φιλική διάθεση ή πρόθεση αφού η συγκεκριμένη έχει προ πολλού διαχωρίσει τη θέση της με το μπλόγκ μου (από τον περασμένο Σεπτέμβριο).
 
από τις πιο συνετές διατυπώσεις που έχω συναντήσει όσον αφορά το "βοθρόλυμα" που ενίοτε εκτοξεύεται τόσο απερίσκεπτα κι αθώα με άλλοθι το κατοχυρωμένο τρίτο κι άντε να δικαιολογηθεί όσον αφορά την προσωπική ζωή του οποιουδήποτε, κι άντε να του δοθεί σημασία και μην καμαρώσει κιόλας.. Χείριστη η λάμα στο δίκοπο μαχαίρι που ελεύθερα προσφέρει το διαδίκτυο - και όχι μόνο - προς "ακονισμό" κι εξακοντισμό με ύφος προσβλητικό μέσω της μορφής των blogs, μια μορφή κάμποσο παρεξηγημένη κι αποκλίνουσα σε σχέση με την αρχική μορφή και σκοπιμότητα που είχαν οι δικτυακοί τόποι όταν το διαδίκτυο μπουσουλούσε και λαχταρούσε μοναχά ένα μπιμπερόν. Κι εγώ συνένοχος κι άσημος έμαθα να τρώω μπριζόλα με άλλοθι το μαχαιροπίρουνο.. Για να συνέλθουμε και να επανέλθουμε στην καλοσύνη δίχως αυτό να σημαίνει αφέλεια. Ευχάριστη πρωτομαγιά να σιμώσει.
 
σου σου:
κι ασήμαντος βεβαίως
 
Αγαπητέ
Σε συγχαίρω για την κίνησή συμπαράστασης που αποφάσισες να κάνεις. Στην διαμάχη δεν θα πάρω θέση, (εξ' άλλου η Α.Μ. είναι ένας από τους λόγους που ξεκίνησα να γράφω και στο προφίλ μου μοστράρει εδώ και πολύ καιρό μία φράση από τα βιβλία της), μα θέλω να σου πω (μιας και διάβασα σε προηγούμενο ποστ σου ότι δεν είσα εξοικειωμένος με το λογοτεχνικό έργο της Κας Μιχαλοπούλου), ότι πρόκειται για μια (κατα την ταπεινή αποψή μου) από τις καλύτερες εν ζωη Ελληνίδες λογοτέχνες. Τα βιβλία της είναι αριστουργηματικά, και ο τρόπος γραφής της απαράμιλλος. Θα σου πρότεινα να ρίξεις μία ματιά και δεν θα χάσεις.
ΥΓ. Συγχαρητήρια και για το μπλογκ σου.
Φιλικά
 
@vroyva
Δυστυχώς η ανοχή εκλαμβάνεται πλέον και ως αδυναμία. Νομίζω ότι πρέπει να ξεφύγουμε όλοι μας και όσο μπορεί ο καθένας από τα άλλοθι ’’δεν είδα, δεν άκουσα, δεν με αφορά’’. Αλλιώς δεν έχει νόημα να δηλώνουμε και ενεργοί πολίτες μέσω των μπλογκ.
 
@γείτων
Είχα διαβάσει τις Γιάντες (νομίζω ότι ήταν η πρωτόλεια δουλειά της) και δεν με είχε ικανοποιήσει. Καλύτερα δείγματα γραφής μου άφησαν αργότερα κάποια δείγματα σύντομης γραφής μέσω διηγημάτων της που είχαν δημοσιευθεί σε εφημερίδες. Δυστυχώς όταν την ξανασυνάντησα ήταν στο ερωτικό των τεσσάρων όπου η συνύπαρξη και η συνεργασία (όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα μιλάω) των 4 συγγραφέων αποδείχθηκε ατυχής. Μάλλον τη....συναντάω αναγνωστικά στις κακές στιγμές της. Πέραν όμως της όποιας άποψης έχω για τη δουλειά της (κάτι καθαρά υποκειμενικό) η ουσία δεν αλλάζει. Ουδείς έχει στο όνομα της ελευθερίας των μπλογκ και επειδή κάποιος (λανθασμένα και άστοχα πιστεύω) εξέφρασε μια αντίθετη άποψη να τον βρίζει. Και να δηλώνει και...άντρακλας για το κατόρθωμα του. Αυτό δεν το δέχομαι. Αν ήταν θέμα λογοτεχνικό δεν θα μιλούσα και δεν θα αντιδρούσα.
 
This comment has been removed by the author.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?