Ελληνική λογοτεχνία

'Η ζωή είναι πολύ σύντομη για τα καλά βιβλία, πρέπει να διαβάζουμε μόνο εξαιρετικά βιβλία''. Τίμπορ Φίσερ (Under the frog)

Sunday, May 07, 2006

 

Ξεφ(τ)υλλίζοντας....part 37

Φίλος που έχει στενή επαγγελματική σχέση με τα media μου εξομολογήθηκε ότι η όψιμη μανία των εφημερίδων με το μοίρασμα βιβλίων δεν είναι τόσο ’’αθώα’’. Οπως μου είπε οι εφημερίδες χάνουν τη δίκη με τους ιδιοκτήτες βίντεο και DVD κλαμπ και πλέον έχει τεθεί θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού. Προσθέστε ότι υπάρχουν δικαιώματα αγοράς των ταινιών και κόστος μίνιμουμ 0,30 ευρό για παραγωγή του κάθε ενός από τις χιλιάδες DVD. Ανακαλύφθηκε λοιπόν η ’’φάμπρικα’’ των βιβλίων, κυρίως κλασικών. Γιατί αυτή η προτίμηση; Ο ίδιος φίλος μου είπε ότι οι εφημερίδες δεν πληρώνουν δραχμή για δικαιώματα. Και προάγουν και την κουλτούρα του λαού.
- Στο post μου για τον ’’Λογόκηπο’’ (λεπτομέρειες υπάρχουν λίγο πιο κάτω) έγραφα ότι τα αστυνομικά μυθιστορήματα προσφέρονται για τηλεοπτικές ή κινηματογραφικές μεταφορές. Η κρατική τηλεόραση αγόρασε εδώ και μερικούς μήνες τα δικαιώματα για το βιβλίο του Πέτρου Μάρκαρη ’’Αμυνα ζώνης’’ και σύντομα θα αρχίσουν τα γυρίσματα. Και το προηγούμενο επιτυχημένο αστυνομικό μυθιστόρημα του συγγραφέα έχει γίνει σίριαλ από την κρατική τηλεόραση.
- Είμαι και θα είμαι με τους συγγραφείς ’’σταρ’’ αλλά όχι με την επιλεκικά μονόπλευρη προβολή. Αφού πέρασε από το ΒΗΜΑmagazino (όταν βγήκε το βιβλίο του ο Χρήστος Χωμενίδης) ήταν την περασμένη Κυριακή στο ΒΗΜΑdonna. Καλά τα είπε για όλα τα θέματα πάντως. Και φυσικά και για τις γυναίκες, που μην ξεχνάμε καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις στην αγορά. Αυτή την Κυριακή πήρε σειρά το αντρικό περιοδικό που μοίραζε το ΒΗΜΑ, το Men όπου έγραψε δύο σελίδες για τις...γυναίκες! Τι έχει σειρά; Δεν ξέρω ειλικρινα. Δεν διαφωνώ με την υπερ-προβολή ενός συγγραφέα αλλά υπάρχουν και άλλοι. Επίσης νεαροί, επίσης ’’γράφουν’’ στον φακό, επίσης έχουν άποψη και επίσης γράφουν καλά βιβλία. Σηειώστε βεβαίως μια μάλλον....ασήμαντη λεπτομέρεια για τους αμύητους. Ο κ. Χωμενίδης είναι συνεργάτης της εφημερίδας και σε ένα από τα πρώτα μου post (επειδή και στα blog τα γραπτά μένουν και μας...συνοδεύουν) έγραφα εκτός από την απογοήτευση μου για την καινούργια του δουλειά και την πρόβλεψή μου για την υπερπροβολή του από τα έντυπα του ΔΟΛ. Θα το βρείτε στο αρχείο με τα post Δεκεμβρίου.
- Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Τις... πωλήσεις να δείτε. Στην Ελλάδα άπαξ και κάποιος πάρει για μια φορά στη ζωή του θέση υπουργού ή προέδρου (ακόμη και στον εκπολιτιστικό σύλλογο της γειτονιάς του) διατηρεί ισόβια τις προσφωνήσεις. Για τους συγγραφείς δεν ξέρω στις πόσες εκδόσεις και βιβλία κατωχυρώνεται το δικαίωμα. Πάντως ο κ.Χριστόφορος Παπακαλιάτης που σύντομα θα δει το δεύτερο βιβλίο του στα βιβλιοπωλεία θα μπορεί ευθαρσώς και άνευ αντιλόγου να δηλώνει (και) συγγραφέας. Οσονούπω λοιπόν το δεύτερο μέρος του ’’Δύο μέρες μόνο’’ στα βιβλιοπωλεία. Λογοτεχνική φωτιά θα πέσει να μας κάψει...
- Στο διαδίκτυο υπάρχει πλέον και blog εκδοτικού οίκου! Φυσικά, του εκδοτικού οίκου που εξέδωσε ήδη τα βιβλία δύο bloggers και ετοιμάζει άλλα τέσσερα ανάλογου περιεχομένου. Το blog των εκδόσεων Μαραθιά θα το βρείτε στη διεύθυνση ww.ekdoseismarathia.blogspot.com.
- Ασχετο με τα λογοτεχνικά θέματα, ενδεικτικό όμως της παγκόσμιας δύναμης των blog. Στις Ηνωμένες Πολιτείες η διαφημιστική δαπάνη για banner σε μπλογκ έφτασε μέσα στο 2005 σε ύψος 17 εκατομμυρίων δολλαρίων. Και φέτος, αναμένεται να διπλασιαστεί ή να τριπλασιαστεί. Στην Ελλάδα, δεν νομίζω, blogger να έχει εισπράξει χρήματα από.... διαφημίσεις. Οι φιλοδοξίες των ελλήνων bloggers αρχίζουν και τελειώνουν στο να βρουν ένα εκδοτικό οίκο να τυπώσει τις απόψεις τους.
Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?